Sent: Monday, November 20,
2017 8:04 AM
To: Alenka Bratušek ; Alenka Marovt ; boris šuligoj ; Brglez milan ; cerar miro ; gp.drsc@gov.si ; certalic masa ; darja kocjan min.ZI ; Darjo Kocjančič ; emilmilan
pintar ; gantar tomaz ; han matjaz ; igor zorcic ; infrastr.odb. DZ ; mirko volcansek ; simona
kustec lipicer ; tonin matej ; Vatovec matej ; Zgonc Bogdan ; zgonc bogdan
Subject: 2. tir cirk. pismo5
Spoštovani
v skupini 2t!
Cirkularno
pismo št.5:
Ker pri vas še vedno ni nobene reakcije, vam pošiljam še to
urgenco. V prilogi vam pripenjam pismo poslano dr. Zgoncu. Pazljivo ga berite,
videli boste, kako si Slovenija lahko povrne primat za najhitrejši in pol
krajši železniški avtocestni koridor skozi Ljubljano, tudi v primerjavi z
Avstrijsko novo progo skozi Golico in Semmering. To lahko stori v srednjeročnem
ali dolgoročnem obdobju, odvisno kako rapidno se bo večala gospodarska rast
Kitajskega oz. Azijskega gospodarstva.
Še enkrat vam tudi pripenjam ročno skico hitre proge skozi
Vipavsko dolino, če ste jo spregledali ali zavrgli.
Pa Lepo pozdravljeni!
Miro Volčanšek
Številka: 010-221/2017/2
………………………………………………………………………………
Obveznost
odgovora!
Datum: 21. 6. 2017
Zadeva: Odgovor Ministrstva za
javno upravo na predlog 8310-152: dolžnosti javne
uprave
1. Glede odgovarjanja ministrstev,
organov v sestavi in drugih organov in organizacij z
javnimi pooblastili na vprašanja,
pobude in predloge državljanov:
…vsebuje V. poglavje z naslovom
»Občevanje organov in strank«, ki ureja med drugim tudi ravnanje z vlogami
strank in v 65. členu tudi odstop vloge, če jo prejme organ, ki za obravnavanje
vloge ni pristojen.
Navedeno vprašanje ureja tudi 18. člen
Uredbe o upravnem poslovanju (Uradni list RS, št.
20/05, 106/05, 30/06, 86/06, 32/07,
63/07, 115/07, 31/08, 35/09, 58/10, 101/10 in 81/13, v
nadaljevanju: Uredba o upravnem
poslovanju), ki določa, da mora organ odgovoriti na vse
dopise, ki jih prejme v fizični ali
elektronski obliki, razen če so šikanoznega značaja. Organ
mora
na dopis odgovoriti najkasneje v 15 dneh po prejemu le-tega, če je iz dopisa
razviden
naslov
pošiljatelja. Za zahtevnejše zadeve mora organ v tem roku izdati vsaj
obvestilo o
nadaljnjem ukrepanju/postopanju in
realnem roku. Organ mora odgovarjati tudi na dopise v
elektronski obliki, ki so prejeti preko
enotnega državnega portala….
mag. Tanja Bogataj
DRŽAVNA SEKRETARKA
…………………………..
Kabinetu predsednika vlade, za premiera g. Cerarja: in
ostalim v vednost:
Iz gornjega pojasnila ministrstva za javno upravo sledi obveznost
odgovora na pobude in predloge občanov v 15 dneh. V Zadnjih slabih 4 letih sem
vam poslal recimo 20 dopisov predlogov rešitev, tez , komentarjev in drugih
dejstev za novo dvotirno koprsko progo. Od vseh naslovnikov sem dobil samo dva
odgovora, oba sta se razglasila za nepristojne. G. Cerar, vaši ne obvladate in
ne zmorete reševati problematike in se zato skrivate za mogočnostjo in
vzvišenostjo – z molkom. Pa govorite o najbolj transparentnem projektu. Spet je
nekdo »ugrabil« državo, kot TEŠ6? Le čemu ste sprejeli etični kodeks, da ga ne
spoštujete, za šarmiranje volivcev?
Gospoda poslanci, dobili ste rešitev za novo dvotirno koprsko
progo in dobili ste recept kako si lahko Slovenija vrne primat najhitrejše in
pol krajše proge na Ljubljanskem koridorju. Sedaj boste vsi mižali in modro?
molčali!. Tudi vi preberite pojasnilo sekretarke Bogatajeve. Za koga sprejemate regulativo, za kurje
tatove in rajo? Poskrbite, da mi bo
oblast odgovorila, če in kaj v mojih predlogih in tezah ne drži!
Na tej temi ni prostora za nikakršne špekulacije proti Trstu, kdo
bo koga »nadmudrio«. Gre za prevelike investicije, resne gospodarske poteze! Le
dobro berite, ni pravljica! Korošci imamo rek »izkazalo se bo ali sem zaslužil
šus ali kolajno«!
Miro Volčanšek
Priloge:
·
Pismo dr. Zgoncu
·
Hitra Vipavska proga
Spoštovani
dr.Zgonc!
Apel št. 3
Glede na leta si dovolim še ta apel:
Glavna napaka stroke je, da imate preveč
političnega posluha in ne spoštujete osnovnega načela. Ponovim »fenomen«1
1. SŽ, morali bi jim
omogočiti takšno tarifiranje, da bi videli interes v svoji dejavnosti, ne pa v
naprej planirati izgube! SŽ Imajo
multiplikativni učinek v nekaj 1000 delovnih mestih in pri logistih,
špediterjih.
Prav na SŽ bi morali biti zainteresirani za
najcenejšo dvotirno, koridorno progo, ki omogoča največ vlakov proti Ljubljani,
tudi iz Trsta, Benetk, tudi potniške, tudi Torino, Milano…Pariz.., proti
Budimpešti, Bratislavi, Ukrajini in Rusiji…Kitajski… Imajo celo žel. prometni
institut, ki ga vodi dr. Verlič, 2. mož na SŽ. Hotel sem ga kontaktirati, pa ni
sprejel pogovora. Že davno bi moral imeti preverjeno mojo varianto (morda jo
ima, pa skrivajo?).
Pa ni tako – fenomen!
Mes pridno vozi odgovorno politiko v svojem
salonskem vagonu in lokomotivi in se bori za take neke holdinško finančne
relacije z luko, ki jih ne bi smelo biti. Zagovarjajo obmejno zaplankan super
industrijski tir samo za Koper, morali pa bi biti nevtralni!
Ko bo prišel čas polaganja računov, bo politika vam
in stroki, ki vam sledi neusmiljeno prižgala grmado, da bo reševala svojo kožo.
Pa ni bilo ravno tako, poglejmo;
Pred recimo 13 do 15 leti, ko ste sprejemali
varianto trase je bil obseg blagovnega pretoka skozi severni Jadran mnogo
skromnejši. Takrat razmišljati o žel.
avtocesti »a« standarda skozi Vipavsko dolino je bil prevelik futurizem. Resno
ga ni nihče omenjal, ker bi se osmešil. Zato je bila logična misel , da je
potrebno rekonstruirati celotno Slovensko koridorno omrežje v najboljši
možnosti v »b« standardu kot ga trasa dopušča in novo koprsko progo graditi v
»a« avtocestnem standardu ker je nova, začetek in sestavni del Ljubljanskega V.
koridorja. Tudi Italija je podobno razmišljala in imela drzne variante vzpona
na Kraško planoto, Divača in dalje je bila logika. Da nekoč ne bo več tako, je
prej ugotovila Italija in odstopila od svojih tunelskih variant.
Kaj se je zgodilo oziroma kaj se sedaj dogaja? Dve
stvari.
1. Kitajska, Indija in
druge azijska gospodarstva enormno rastejo, blagovni pretok skozi severni
Jadran ekspresno raste, preko vsake logike. Kaj šele bo, če bodo Kitajci
uresničili svojo zamisel o kontinentalni železniški povezavi z Evropo.
2. Avstrija je boljše
ocenila trende in začela graditi žel. avtocesto skozi Golico in Semering.
Seveda je imela tudi močnejšo finančno pozicijo.
Pri nas pa so se sprenevedali, da rabimo ali ne
rabimo novi tir, komplicirali, zavlačevali in podobno. Kup neumnosti oz.
nebuloz, če hočete, smo slišali. Zapravili smo recimo 13 let in zapadli v nove
razmere, celo pridobili gradb. Dovoljenje, sedaj pa ne vemo kaj bi.
In kaj lahko sedaj vi storite? Pripravite,
poskrbite za krajšo analizo, imate dostop do prometnih študij in potrebnih
numeričnih podatkov. Imate tudi podaljšane roke pri vaših študentih in verjetno
tudi v Verličevem institutu. Kot najvažnejšo posledico pripravite predlog dopolnitve strategije gradnje
železniškega omrežja z Vipavsko varianto. To potem spravite na vlado, ki
naj jo sprejme in potrdi.
To seveda pomeni ugotovitev, da bo v nekem obdobju
recimo 30 do 50 let postala nova proga Divača Koper odveč. Ostala bo na
razpolago Tržaško Koprskemu zalednemu prebivalstvu za hitro primestno
migracijo. Os Divača Pivka Postojna pa bo ostala za Reko in Pulo, ki se bosta
tudi razvijali. To tudi pomeni, da se opusti draga tunelska varianta in
nadomesti z novo dvotirno progo po moji projektni nalogi v »b« standardu. To je
še vedno zelo moderna proga s 3 dvotirnimi tuneli dobre 3 km in gradbeno
zahtevnim dostopom in premostitvijo po AC viaduktu. Osebno mislim, da bo to
obdobje ob sedanji hitri rasti azijskih gospodarstev mnogo krajše. Komaj boste
dobro zgradili novo progo D-K (Recimo 10 let), bo treba začeti pripravo
dokumentacije za hitro AC dolinsko vipavsko koridorno progo. Tu pa bo možnost
za preizkus javno-zasebnega, javno-javnega, Madžarskega in drugi partnerstev in
sofinanciranj. Tu bo tudi možnost posebnega tarifiranja, plačilo mitnine in
podobno, če bo oblast tako želela?
Tega ne bom doživel, vi kot »oče« in vaša stroka ki
vas sledi pa. Imeli boste zadovoljen »Krpanovski« občutek, da ste obrnili vlak
v pravo smer. Stroka vas bo tudi podprla, takoj ko bodo nekateri pogoltnili
začetni cmok, saj bo ne nazadnje treba narediti nov projekt.
Ne zamerite mi tako direkten pristop. Ne poskušam
vas učiti, poskušam vas prepričati. Brez Trsta ne gre, ker tudi pozneje pri
Vipavski varianti brez Trsta ne bo šlo. S tako strategijo boste Slovenij vrnili
primat, ki ji z geografsko lego pripada. Spet bo imela pol krajši in 2 x
hitrejši koridor skozi Ljubljano. Res boste »oče slovenskega koridorja«, kar
vam kot akademiku tega dela Stroke tudi pripada!
Sam zaradi let tega ne bom doživel, morda bom
dočakal otvoritev nove D-K proge. Vsekakor pa bom imel zadovoljstvo, da sem
pomagal obrniti vlak v pravo smer. Bom pa novemu odgovornemu vodji projekta
prišepnil recept, kako bo prepolovil potreben čas za umeščanje in gradbeno
dovoljenje.
Na Ravnah, 06.11.2017
Pa lepo pozdravljeni!
Miro Volčanšek
Hitra nižinska proga skozi Vipavsko dolino:
Varianta po dr. Umeku - primorski del Nagodetovega projekta:
( »na pamet« skica za lažjo
predstavo in razumevanje )
Gre za večino tunelske trase:
- Koper
- Trst (
nekje pod Bazovico) - proga po mojem predlogu
sedaj, takrat obstoječa - dolžine cca 10 km
- Trst
( nekje pod Bazovico) do Podnanosa Vipavska
dolina - predor dvocevni dolžine slabih 20 km
- Podnanos
- Borovnica (Vrhnika) - dvocevni predor dolžine slabih 30 km
- Dolžine
so podane zelo okvirno, samo za predstavo, investicija vel. razred 3,5 miljarde €.
- To
bi bila prava železniška avtocesta s v = 250 km/h, radiji preko 3.000 m,
vzdolžni nagib pod 10 %o , zmogljivost do 350 vlakov/dan, za potrebe luk
Koper, Trst, za vse daljinske vlake
iz Torina, Milana, ….Pariza, ….za Bratislavo, Budimpešto, Ukrajino,
Rusijo …..vse do Kitajske.
Ni komentarjev:
Objavite komentar