petek, 30. marec 2018

Cirkularno pismo 4

Sent: Sunday, November 05, 2017 8:02 AM
Subject: cirk. pismo4, 2 tir

Spoštovani v skupini 2t!
Cirkularno pismo št.4:

Dne 7.9.17 sem vam poslal dokumente za 2. Tir. Pisanje je bilo naslovljeno na odbor za infrastrukturo pri DZ. Poslal sem tudi povpraševanje in urgenco. Edini odgovor od vseh je molk.
G. Han, ali boste kljub tem informacijam vladajočim slepo zaupal kot pri TEŠ6?, g Tonin?, Ga. Bratušek?, g. T.Vatovec? , (ki je šprical osn. šolo, ko so jemali besedico hvala?) in drugi? Vsi boste gluhi in gledali stran ob vladni varianti, kot predsednik Borut Pahor.
Zato vam sedaj pošiljam še tole, da spodbudim vašo vest, če jo še imate. Prihranite vsakemu Slovencu cca 400 € z tudi strateško mnogo boljšo varianto. Ali je v politiki res postala dominanta gluhost in slepost – kot »Pahorizem« ?  Ali ga torej ni med vami junaka…?




Prilagam dopis novinarju, žal, tudi novinarstvo piše samo re-citate političnih veljakov in o aferah in bolujejo od istega dominantnega »pahorizma«.
Spoštovani g.Šuligoj!
Čeprav ste zaslepljeni vernik aktualne trase 2. Tira:
V vašem pisanju Delo, 13.10.07, »Magna ja, Luka ne« mi je všeč zlasti zadnji odstavek glede namernih zamud. Vsekakor drži, da zamude niso všeč nikomur, ki je za gradnjo nove koprske proge, za to progo pa smo vsi, tudi zagovorniki različnih tras. Zavlačevanje je morda tudi radi dvoma v pravo traso in projekt in koristi samo vladajoči politiki v kampanji pred volitvami, kdo kaj je oziroma ni in ne bo storil, ker noče odgovornosti.
Brcnite jih, zbodite! Napišite javno vprašanje. Kaj je z mojo dvotirno pol cenejšo varianto in mojimi tezami? Naj povedo, če imajo plan »b«? Posebej naj povedo kaj je z dolgoročno strategijo in verzijo hitre dolinske železniške avtoceste z 250 km/h skozi Vipavsko dolino, (edine možne?, vsi bi se vozili v Ljubljano z vlakom, če bi vožnja trajala pol ure?)). Ali bomo čez 30 do 50 let še vedno prometno zaostala Balkanska tvorba? Tudi dr. Zgonc  naj kot idejni oče poda svoje mnenje. Mislim, da bi odkriti razgovori premaknili, prebili zavore in takoj pospešili postopke.

Naj vam javno odgovorijo!
Lepo pozdravljeni!
Miro Volčanšek

Iz intervjua z dr. Zgoncem:
Ste sodelovali pri katerikoli fazi projekta drugega tira?
Neposredno nisem, posredno pa. V Sloveniji ne boste našli strokovnjaka s področja gradnje, ki ne bi bil tako ali drugače posredno vpleten. A nisem bil projektant te trase in nimam podjetja, ki bi iz tega naslova prejemalo kakršnakoli sredstva. Bil sem zgolj udeležen v razpravah o tem projektu, kar kot profesor s tega področja štejem tudi za svojo dolžnost.
Res pa je, da smo si v dvajsetih letih ta projekt podajali iz ene institucije v drugo. Najprej so ga do leta 2001 vodile Slovenske železnice, potem je bila v Mariboru ustanovljena direkcija za železniški promet in je projekt prevzela ona, kasneje direkcija za vodenje investicij pri ministrstvu, od tam je projekt romal na DRI in potem na 2TDK. Dvajset let si zadevo podajajo in prekladajo med seboj različne institucije. Vsaka se je po svoje učila na njem. To ima seveda tudi svoje posledice.

Iz objav za referendum:
Končno je javnost izvedela, da je idejni oče prof. Zgonc projekta Drugi tir. In kar je bistveno, da je z različnimi skupinami projektantov pobral zglednih 10 milijonov EUR. Pod različnimi podjetji in ustanovami si je tako priboril možnost, da je vsem vladam predstavljal projekt, ki ga je zavestno tudi potrjeval preko ERA (European Railways Agency), ko je bil njen predstavnik za Slovenijo.
…………….

Kar nekaj jih je dobro deset letje lagodno živelo na tem in ob tem projektu. Verjatno je res težko priznati , da ta sedaj ni več pravi?
Ob vsem tem tej stroki ni več neomejeno zaupati, lojalnost nekemu projektu ni vedno na mestu!

Če bo vlada dala v izvedbo pripravljalna dela, bo po nepotrebnem zapravila 20 mio €. To bo tudi nepopravljiva napaka in nepopravljiv poseg v prostor!

Pa lepo pozdravljeni!
Miro Volčanšek


Sent: Thursday, September 07, 2017 9:00 PM
Subject: Fw: 2. tir gradivo


Sent: Wednesday, September 06, 2017 8:11 AM
Subject: Fw: 2. tir gradivo

Toliko za sedaj. Če potrebujete še kakšno gradivo sem na razpolago.
LP!
Miro Volčanšek

Sent: Wednesday, August 16, 2017 8:01 AM
Subject: 2. tir gradivo

Spoštovana ga. Alenka!

Morda vam ni poznana ideja o progi po Vipavski dolini? Naredil sem skico in vam jo pošiljam. Prilagam še nekaj »fenomenalnih ugotovitev«, morda vam bodo koristile. Ga. Alenka vedite, v rokah, v moji trasi imate rešitev nove Koprske proge, rešitev vseh različnih problemov. Opustiti pa morajo svoje »specifične špekulativne interese«.
Kot rečeno, v kolikor ne boste objavljali , mi prosim javite, da bom poslal pismo bralca v Delo,  ostalo gradivo pa Kovačiču in še nekaterim.

Pa lepo pozdravljeni!
Miro Volčanšek

Priloga: fenomeni,

Fenomeni, ki jih ni razumeti - pa se dogajajo:
( teh nekaj misli se mi je še porodilo, morda bodo uporabne)

  1. Visoka stroka je prigrabila oblast in manipulira nekaj ministrov in vlad:
Ta del je videti poznate. Morda bi bilo dobro pogledati vlogo dr. Zgonca. Če pogledate korespondenco, mi je dejal, da bo dal svojemu študentu na magisteriju mojo varianto, da izdela idejni projekt in komparativno analizo. Ni videti. Na predavanju IZS je ni omenil, omenil pa je verzijo R. Varla, dodatno podaljšanje tunela za 3,6 km v dolino Rižane na obstoječo progo, ki pa ostaja obmejno zaplankan industrijski tir.

  1. SŽ, morali bi jim omogočiti takšno tarifiranje, da bi videli interes v svoji dejavnosti, ne pa v naprej  planirati izgube! SŽ Imajo multiplikativni učinek v nekaj 1000 delovnih mestih in pri logistih, špediterjih.
Prav na SŽ bi morali biti zainteresirani za najcenejšo dvotirno, koridorno progo, ki omogoča največ vlakov proti Ljubljani, tudi iz Trsta, Benetk, tudi potniške, tudi Torino, Milano…Pariz.., proti Budimpešti, Bratislavi, Ukrajini in Rusiji…Kitajski… Imajo celo žel. prometni institut, ki ga vodi dr. Verlič, 2. mož na SŽ. Hotel sem ga kontaktirati, pa ni sprejel pogovora. Že davno bi moral imeti preverjeno mojo varianto (morda jo ima, pa skrivajo?).
Pa ni tako – fenomen!
Mes pridno vozi odgovorno politiko v svojem salonskem vagonu in lokomotivi in se bori za take neke holdinško finančne relacije z luko, ki jih ne bi smelo biti. Zagovarjajo obmejno zaplankan super industrijski tir samo za Koper,  morali pa bi biti nevtralni!

  1. Aktualna oblast:
Za vsako ceno hočejo graditi 2 x dražjo tunelsko traso, super podzemni industrijski tir. Pravijo, da Italijanom, Trstu ni zaupati. Tri leta jim dopovedujem, da je zlo v, napačnem projektu, ponujam jim dvotirno pol cenejšo  koridorno progo v visokem »B« standardu ( ne enotirno avtocesto). Ko sem jih s pismom bralcev opozoril na hipotetičen scenarij, da jih bo Evropa prisilila na vključitev Trsta z očitanjem nedovoljene državne pomočjo Luki, so začeli ugotavljati , da morda spodnji del proge po Tinijanu ni naj bolj primeren, ker je preveč blizu meje in omogoča priključitev Trsta, so začeli z varianto po R. Varlu, ki ima še več predorov in je pred Trstom zaščitena z celim hribom Tinijanom.  Takšno stališče ni akcetable, nikakor pa ne danes, ko je Slovenija del EU in s tem evropskega tržišča..


  1. Skodelice kave:
Ne vem kako, se bo iztekel referendum in kakšne bodo posledice?
Bi pa dal sledečo prognozo; Javno bodo razpisali samo vrtanje predorov kot največjo in najdražjo postavko, takšna bo tudi utemeljitev, da potrebujejo to postavko za realno ceno investicije.
Spet hipoteza: Neuradni razlog pa, bo, da Duhovnik z njegovo varianto , ne bo ustrezal razpisnim pogojem ker ponuja komplet. Tudi Kitajci ne bodo mogli nastopiti z mojo varianto v ponudbi, ker bi ponudili koplet. Cerar pa bo ugotovil, da je zakone in pogodbe treba spoštovati.
Hipoteza št. 2: Skodelice za kavo so verjetno podeljene že dalj časa. Nekateri so neučakani, žejni. Sveža kavica bo pritekla šele,  ko bo sklenjena pogodba z vrtalcem predorov!


Miro Volčanšek

Ni komentarjev:

Objavite komentar